X de idea…

Friday, October 31, 2008 1 comments

Dah lame agak ye aku x tulis.. Busy la katakan. Ehmmm….
X de idea la nk ckp sal ape.
Tekanan adalh lumrah kehidupan. Klau x de tekanan mungkin hidup kita "plain" je..
Tapi bila dh de tekanan. Bagai nk jerit biar satu dunia nk gtau. Biase la, manusia , x penah puas ape yg ade.
Aku nie kdg kla suka kate kat org. teruk kn. selalu nyer, aku suka kate dlm ati aku. Tapi, klau idup nie skdar nk kutuk org, x gune kn kte hidup.
Mmg hbiskn beras dunia je. Hidup, sakit ati org. Aku hrp kte smua dpt berubah kpd yg lbih baik, tmasuk la aku sklali.
Aku nie x la pandai cm org lain, paras rupa 2….ehmmm syukur dh sempurna dh. Drpd org yg kene pkai idung palsu.
Aku nie x pndai brgaul. Org kate malu tp mahu.(pirahhhhh). Org kat sekeliling aku smua yer baik2. Syukur. Tapi aku kdg kala x than bila org yg pndang rendah kat aku.
Aku x suruh org aku pndng aku hebat.
Aku nk diorang anggap aku org biasa je. Ehmmm….
Aku takut klau diorang pndang aku tinggi sngat, tp hakikat nyer aku x mmpu untuk mencapai standard yg mereka fikirkan.
Klau pndang rendah siap lg mengutk, mmg panas dlm. (sakit ati)
Tp mungkin itu cabaran kan.
Sabar la wahai insan……



Read full post >>

citer ape 2...

Monday, October 13, 2008 0 comments

aku ngantuk sangat ari ni, jam pun dah tunjuk pukul 2.
aku terlena.
keesokan ari nya, ramai yang datang ke rumah aku. nk kate riuh, boleh la. saudara mara aku pun datang, syok giler la.
tapi mereka semua tak tegur aku pun, buat hal sendiri je. aku ape lagi, jual mahal le.

pas aku mandi, aku pakai persalinan baru, cantik la jugak. kita nie kena la bersyukur. baju free mak bapak bagi.
siap ade perfume lagi.bak orang kate, sewangi kasturi syurgawi....

dah siap,siap tue. proses saling merestu.siap semua peluk cium lagi. yang penting mak kesayangan aku pun bagi restu.

pastu, orang kampung berarak bersama aku. mereka siap angkat aku naik... naik ape ye, aku pun tak tau name benda tu, ala... mase orang kawin, selalu buat tu. mase nak pegi umah pengantin pompuan.

selepas beberapa minit, tapi lame jugak la. aku tiba di bakal umah baru aku.ramai jugak ynag tunggu kat citu. umah tu tak la besar, cam umah bujang. pastu ade wakil la yang ucap selamat kat aku,tempuhi alam yang baru.. cewahh..

pastu orang kampung dengan family aku blah dari situ, tapi mereka ade la bagi air dan makanan sikit wat bekal. wat susah je kan mereka nie, walhal nak pindah umah je...

baru nak relax kat umah baru aku, ade dua orang mamat nie, kacau plak.tapi tetamu kan, kena la layan. pasti dier kate kat aku "marobbuka"....sapa tuhan kamu......eh, makna nye aku dah mamp.......

Read full post >>

Citer rasa jiwa

Sunday, October 12, 2008 2 comments



Kadang kala kita tidak pernah syukuri ape yang ade pade kita,


Walhal ape yang kiter ade melebihi ape yang orang lain rase,


Kadang kala kita asyik menaruh harapan pada seseorang yang hanya dalam bayangan,


Yang hanya mampu melihat tapi tidak dapat di capai,


Kadang kala kite juga tidak menyedari di sekeliling kita sentiasa ade yang menyayangi kite,


Tapi kita buta kerna asyik mengejar bayangan,


Bila yang dekat itu hilang, timbul titik penyesalan, namun semuanya terlampat,


lalu terlontar kata "kalau" dalam setiap tutur kata,


tanda penyesalan.


setiap dugaan dikatakan bala bencana,


Namun itulah sebenar warna nya kehidupan,yang menyerikan kehidupan kita.


Sabar…sabar…sabar….wahai insan,


Renung kembali ape di hadapan mu dan mana arah tujuan mu,


bumi yang terbentang luas,arah mana ingin kau kemudi,


wahai nakhoda, atur segera gerak mu,
sebelum nafas terakhir berlalu pergi…..

Read full post >>

Citer ape tah….

Friday, October 10, 2008 0 comments

Maybe all of you already know about the story, but I still want to tell it again.
*the story may different from the original version*(ngat2 lupa)

There was one soldier that made a call to her mother and said,
Young soldier: mummy, the war was end and I want to go back home, soon.
Mummy: that’s great.
Young soldier: I also want to bring my friend to stay with us. But, he already lost both of his legs during the war.
Mummy: ehmmm….I don’t think so, my son. He would burden our family, right. Did he have any relative?
Young soldier: yes, but….If I bring other friend but he already lost both of his hands, would you accept him?
Mummy soldier: why you want to bring your that kind of friends, here? I do not want handicapped people in our house, don’t do you think what people will say to us, then?
Young soldier: even, he is just blind person?
Mummy soldier: maybe no, my dear…
Young soldier: oh, I want to talk more but I have something to do. I have to go now. Bye mum, I love you very much and send my regards to our family.
Mummy: I love u 2. Bye…….

After few days, her mother received another call and she thought that was her sons.
Mummy: oh my son, when you want to arrive here?
But, the made by his son’s friend and said that,
Soldier 2: oh, I think you already make the mistake. I’m your friend of you son and I want to tell that your sons already….died,yesterday.
Mummy: oh no, why this is happen to me.
Soldier 2: we already sent the dead body to your home. I hope that you will patience and every cloud has the silver lightning.
Mummy: thank you for information.

Finally, she met with her son (already died). When she was looking to the young soldier, she found that her son already lost both of his legs and hand. And friend of his son said that,
Soldier 2: the truth is, your son is not died during the war but he killed himself.
Mummy: what???
Soldier 2: I think you should read this, his last note.

When you read this note, maybe I not already exist in this world. I’m now handicapped person. I lost both of my legs and hands during the war.
I feel ashamed and don’t want to burden my family especially my beloved mother. Moreover, I blind person, can’t see anything
on this world. So, I for the sake of my mother, I make the decision to end my life.
Mummy, I loved you very,very much. Good bye…..


*The end*
(Citer ape nie, x syok pun, merapu je….)

Read full post >>

Knape ugly_toad

0 comments



Why I'm use the ugly_toad for my blog name? Maybe, I like the ugly toad. In, what aspect ? ,ehmmm that will be secret….

Read full post >>

Let get started my stories

0 comments

I have a lot of bad attitudes. I know that as the normal person there will be good and bad habits, but we can improve it, right…

I'm still studying in one of the private university, but not really good in my academic stuff. I'm shy person and not really easily to adopt new environment. I usually talk to someone close to me and when in the emergency situations. I think that I like to pretend to be friendly, maybe it's sound like hypocrite but I have to. Or, I will not talking with other people for my entire life, that must be very bad, right.

I know, you as the readers very hard to understand what I trying to say, (coz use d broken language) but I can use this blog to express my feeling and opinions. The reader's comments (even you willing to read) will make me happy…..

I just advice to all of you that, when the chance knock your door, please quickly open it because we not very sure when it knock again. And, appreciate what we have now, do not be greedy. If we think that we face a lot of obstacle, we should try to put on someone else shoes, and feel what other suffer.

Read full post >>
0 comments

sesiapa yang nk citer meh le..

Read full post >>

welcome 2 my world

0 comments

selamat datang ke lamn blog ini...takde citer rapu dan anda tak di galakkan merapu... tapi kalau nak rapu jugak nak wat camne....

Read full post >>