Benda lapuk…

Monday, November 17, 2008 2 comments

Kadang kala kita lupa yang hidup nie bukan la lama. Masa berputar dengan pantas tanpa menoleh kebelakang. Sekali kita tersungkur, kita harus bangkit kembali. Kerna masa tidak akan menanti untuk kita bangun lalu terbang ke awan. Masa yang buta, pekak dan bisu hanya memikirkan kisah hidup nya sendiri. Nilai kita tiada bagi nya.

Setiap detik, masa yang berlalu, pasti akan nyawa yang turut mengikuti nya. Tapi, bila waktu nya diri kita. Kadang kala kita lupa, yang ade sahaja manusia yang sudi memberikan kasih yang berlandaskan nilai hati nurani. Namun, ramai yang mengejar cinta yang hanya bertiraikan nafsu semata-mata.

Benar, kasih Tuhan yang maha agung akan kekal jika kita memperolehi. Sudah pasti tiada penyesalan. Kasih manusia pula hanya kala ia masih mampu menghirup udara nikmat Illahi. Bila masa kan tiba, jantung sudah tidak lagi terdaya menjalankan tugasnya. Kala itu jugalah, kasih yang dicurahkan tiada lagi bahangnya.

Rugilah jika kita abaikan nya. Bila kasih tersebut hilang, baru kita teraba-raba mencari kasih yang lesap entah dimana. Penyesalan sememang nya tidak berguna. Hanya tinggal cebisan memori yang kita tidak tahu bila akan luput nya. Rintihan air yang keluar dari hati mengiringi persembahan drama reality yang bermain di kotak permikiran kita. Dan pada saat dan ketika itulah, timbul ungkapan….hanya lah tinggal kenangan..

Read full post >>